Μετάβαση σε περιεχόμενο

Καλωσήρθατε στο VapeFriends.gr
Εγγραφείτε στο φόρουμ για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του. Μόλις εγγραφείτε και συνδεθείτε, θα μπορείτε να δημιουργήσετε τόπικς, να απαντήσετε σε υπάρχοντα άρθρα, να αποκτήσετε τον προσωπικό σας messenger, να ενημερώσετε την κατάστασή σας, να διαχειριστείτε το προφίλ σας και πολλά άλλα. Αυτό το μήνυμα δεν θα εμφανιστεί ξανά όταν εγγραφείτε στο φόρουμ.

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Σύνδεση στον Λογαριασμό (Login) Δημιουργία Λογαριασμού (Register)
Φωτογραφία

Ασφαλής χρήση μηχανικού μοντ μονής μπαταρίας


  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
29 απαντήσεις στο θέμα

#1
OFFLINE   mankar72

mankar72

    Advanced Member

  • VF Members
  • 225 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάνος
  • ΠεριοχήΑΘΗΝΑ

Η χρήση μονομπάταρου μηχανικού μοντ μπορεί να προσφέρει μια διαφορετική ατμιστική εμπειρία αρκεί να είμαστε προσεκτικοί και να τηρούμε κάποιους βασικούς κανόνες ασφαλείας. Κατ'αρχάς να πω πως χρησιμοποιώ μηχανικά μοντ εδώ και 3 περίπου χρόνια και πως ακολουθώντας κάποιους απλούς κανόνες δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Στη συνέχεια παραθέτω τα βήματα που ακολουθώ στη χρήση μηχανικού μοντ και παρακαλώ όποιος θέλει να τα εμπλουτίσει-συμπληρώσει ή και διορθώσει.

1ο βήμα
Πάντα ελέγχω τον ατμοποιητή μου πριν τον χρησιμοποιήσω, είτε σε ειδική συσκευή (ωμόμετρο) είτε σε ηλεκτρονικό μοντ, τόσο για να δω την τιμή της αντίστασης όσο και για να σιγουρευτώ ότι δεν έχω κάποιο βραχυκύκλωμα.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  52,61K   28 Αριθμός λήψεων  

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  84,95K   21 Αριθμός λήψεων

2ο βήμα 
Ανάλογα με την τιμή της αντίστασης που έχει ο ατμοποιητής μου και για πλήρως φορτισμένη μπαταρία στα 4,2V υπολογίζω με το νόμο του Ohm τα απαραίτητα Amps που πρέπει να αποδίδει η μπαταρία μου και έτσι βλέπω εάν οι μπαταρίες που έχω είναι ασφαλείς για χρήση με την αντίσταση του ατμοποιητή μου. Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνονται για πλήρως φορτισμένη μπαταρία (4,2 V) και για διάφορες τιμές αντίστασης (κίτρινη στήλη) τα Amperes που πρέπει να αποδώσει η μπαταρία (μπλε στήλη).

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  92,28K   18 Αριθμός λήψεων

 

Τα Amperes που μπορεί να αποδώσει η μπαταρία συνήθως  αναγράφονται πάνω της αλλά επειδή σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες γράφουν “ότι να’ναι” καλό είναι να το ψάξουμε παραπάνω. Με μια ερώτηση στο Φόρουμ ή στο κατάστημα που θα τις προμηθευτούμε ή ακόμα με λίγο ψάξιμο στο διαδίκτυο θα μπορέσουμε να βρούμε τις απαραίτητες πληροφορίες.

 

Σε αυτό το σημείο ίσως αναρωτηθείτε: «μα καλά για να ατμίσω με μηχανικό μοντ πρέπει να πάρω πτυχίο ηλεκτρολόγου?». Φυσικά όχι. Αυτό που στην πράξη κάνω όταν θέλω να χρησιμοποιήσω μηχανικό μοντ είναι να στήνω τον ατμοποιητή μου με αντίσταση το ελάχιστο 0,5Ω και χρησιμοποιώντας καλές μπαταρίες όπως οι Samsung 30Q, Sony VTC5 ή 6, LG HG2 δεν ασχολούμαι καθόλου με πίνακες, υπολογισμούς κλπ. Αυτός ο μπούσουλας έχει προέλθει από εφαρμογή του νόμου του Ohm και είναι υπέρ της ασφαλείας αφού για πλήρως φορτισμένη μπαταρία στα 4,2V και με ελάχιστη αντίσταση 0,5Ω τα μέγιστα Amperes που θα ζητηθούν από την μπαταρία είναι 8,4 Amps. Αν αναλογιστούμε ότι οι παραπάνω μπαταρίες που ανέφερα μπορούν να αποδώσουν περίπου 20Amps βλέπουμε ότι είμαστε κατά πολύ προς τη μεριά της ασφάλειας.

 

3ο βήμα
Ελέγχω εξωτερικά τις μπαταρίες μου να είναι σε καλή κατάσταση και να μην έχουν ξεφλουδίσει σε κανένα σημείο από την προστατευτική ταινία. Σε περίπτωση που δω σκίσιμο, ξεφλούδισμα κλπ δεν την χρησιμοποιώ μέχρι να αντικαταστήσω την προστατευτική ταινία.

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  225,11K   18 Αριθμός λήψεων

4ο βήμα
Προσέχω να τοποθετήσω τη μπαταρία με την σωστή πολικότητα. Στην πλειοψηφία των μονομπάταρων μηχανικών μοντ ο θετικός πόλος της μπαταρίας ακουμπάει στον πόλο 510 του μοντ.

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  25,95K   18 Αριθμός λήψεων

5ο βήμα
Αυτό είναι το καλύτερο βήμα γιατί όλα είναι ΟΚ και απολαμβάνω το άτμισμα. Όταν κατά την διάρκεια του ατμίσματος καταλάβω πως έχει πέσει η απόδοση της μπαταρίας (έχει ατονίσει το άτμισμα) αλλάζω μπαταρία και συνεχίζω.

 

Αυτά είναι τα 5 βασικά βήματα που ακολουθώ και ουδέποτε είχα πρόβλημα. 

 

Συμπληρωματικά να προσθέσω κάποια γενικά θέματα:

 

1.       Επειδή στην αρχή είχα και εγώ τις φοβίες μου στη χρήση μηχανικού μοντ δεν είναι κακή ιδέα η χρήση 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 ή 

Please Login or Register to see this Hidden Content

.  Αυτά είναι ασφάλειες οι οποίες εάν γίνει κάποιο βραχυκύκλωμα κόβουν το κύκλωμα (τη ροή του ρεύματος) και έτσι μας προστατεύουν από τις πιθανές δυσάρεστες συνέπειες.

2.       Τα μηχανικά μοντ θέλουν περιοδικά ένα καθάρισμα τόσο στα σπειρώματα όσο και στις επαφές της μπαταρίας. Αυτό βοηθά κυρίως στην καλή απόδοσή τους. Το καθάρισμα συνήθως το κάνω με ένα μαλακό πανάκι και με μπατονέτες και καθαρό οινόπνευμα.

3.       Επιλέγω πάντα μοντ με τρύπες διαφυγής αερίων και με κλείδωμα του κουμπιού ενεργοποίησης.

4.       Αγοράζω πάντα καλές μπαταρίες και από καταστήματα που εμπιστεύομαι. Φορτίζω τις μπαταρίες μου σε καλό φορτιστή και ελέγχω πάντα την εξωτερική τους κατάσταση.

5.       Δε συστήνω χρήση μηχανικού μοντ με αντιστάσεις κάτω από τα 0,5Ω σε αρχάριους ατμιστές ή/και σε ατμιστές που δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις.

6.       Ένα χρήσιμο άρθρο στα Αγγλικά για την ασφαλή χρήση μονομπάταρων μηχανικών μοντ είναι

Please Login or Register to see this Hidden Content

.

7.        Στα μηχανικά μοντ χρησιμοποιούμε πάντα σύρματα που δουλεύουν και σε wattage mode. Τέτοια σύρματα είναι ενδεικτικά το Kanthal, ss, nichrome. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ σύρματα που είναι αποκλειστικά για χρήση Temperature Control (TC) όπως το Νι200 ή το Τι.

8.        Ελέγχουμε την άριστη κατάσταση του θετικού πόλου της μπαταρίας, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζει βαθούλωμα στο κέντρο του από κακή χρήση.    

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  101,18K   16 Αριθμός λήψεων

 

9.       Προσέχουμε ο κεντρικός πόλος του ατμοποιητή μας που θα βιδωθεί σε υβριδικό μηχανικό να εξέχει σε σχέση με το σπείρωμα. Υβριδικά ονομάζονται τα μοντ στα οποία ο κεντρικός πόλος 510 του ατμοποιητή έρχεται σε άμεση επαφή με τον θετικό πόλο της μπαταρίας.

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  48,48K   16 Αριθμός λήψεων


Επεξεργάσθηκε απο mankar72, 22 Σεπτέμβριος 2017 - 12:25.

  • Μου αρέσει (+) x 10
  • Χρήσιμο (+) x 3

#2
OFFLINE   fantomas7

fantomas7

    Moderator

  • Moderators
  • 627 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Νικος
  • ΠεριοχήΡεθυμνο
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:κλωνοκατασταση....
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:motorcycle lover...

ακόμα δεν έχω ασχοληθεί με μηχανικά....θα το κάνω όμως στο άμεσο μέλλον καθώς έχω παραγγείλει ένα σωλήνα...

όταν βγήκαν τα πλαστικά άρχιζα να τα καλό κοιτάζω  καθώς έχουν το + ότι και ένα σκισιματάκι που σου ξέφυγε στην μπαταρία δεν παίζει τόσο ρόλο όσο σε  μια σωλήνα, δυστυχώς όμως ακόμα και σε αυτά σε συζητήσεις με το μέλος @

Please Login or Register to see this Hidden Content

βλέπω ότι όσο προσεκτικός και να είσαι, ακόμα  και ο κατασκευαστής μπορεί από απερισκεψία του να σε στείλει αδιάβαστο( ο φίλος Γιάννης ας μας πει τα 2 φάουλ που έχει βρει ήδη σε ακριβά σχετικά μοντάκια και όχι κλώνους και του κιλού  κινέζικα) ...

 

αυτό που με φοβίζει είναι ότι δεν έχω ιδέα σχετικά με τα ωμ και τα ρεύματα ( δεν το θεώρησα λόγω χρήσης ηλεκτρονικού απαραίτητο να ασχοληθώ, ειδικά από όταν βγήκαν τα watt ), επίσης ενώ ασχολούμαι  με το στήσιμο και προσέχω την καλή λειτουργιά των εξαρτημάτων μου δεν με τρελαίνει η ιδέα της τόσης καθαριότητας σε συνάρτηση με την απόδοση.

 

έχω δοκιμάσει μηχανικό για κάμποση ώρα, δεν μπορώ να πω οτι κατάλαβα και πολύ μεγάλη διαφορά όσο αφορά την απαλότητα του ( ίσως αν το έπαιρνα καμιά βδομάδα και έκανα ταυτόχρονα να έβλεπα τις διαφορές ( ε καλέ μου Γιαννάκη ε?ε?)

 

αυτό που δεν μου άρεσε ήταν η πτώση απόδοσης... εγώ στο ηλεκτρονικό ατμίζω μέχρι να πεθάνει...μεγάλη υπόθεση...

 

θα πρέπει λοιπόν να λάβω τρομερή ποιότητα ρευμάτων και να είναι απόλυτα αισθητή ώστε να αλλάξω πλευρά...

 

υγ1 ( το μηχανικό το παρήγγειλα για το σπίτι και μόνο και για εκπαιδευτικούς λόγους )

 

υγ2 μπράβο Μάνο, ωραίος αναλυτικός οδηγός να σαι καλά να μας ξεστραβώνεις!!!


  • Μου αρέσει (+) x 4

#3
OFFLINE   mankar72

mankar72

    Advanced Member

  • VF Members
  • 225 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάνος
  • ΠεριοχήΑΘΗΝΑ

Νίκο κατ αρχάς να σου πω πως αν ακολουθήσεις τα βήματα που περιγράφω δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Σίγουρα ένα προβληματικό μοντ (είτε μηχανικό είτε ηλεκτρονικό) μπορεί να προκαλέσει θέματα, αλλά για να αποφύγουμε αυτόν τον κίνδυνο θέλει ψάξιμο στο τι αγοράζουμε.

Από εκεί και πέρα το μηχανικό μοντ θέλει λίγο περισσότερη φροντίδα στο θέμα καθαρισμού. Αλλά μην φανταστείς τρελά πράγματα. Ανάλογα βέβαια και με τη χρήση που του κάνεις. Εγώ τα καθαρίζω μια φορά στις 15 ημέρες με χρήση καθημερινή αλλά όχι αποκλειστική. Η πτώση απόδοσης δυστυχώς είναι αναπόφευκτη αλλά με κάποια καλά μηχανικά δεν είναι τόσο έντονη. 

Εγώ στήνω συνήθως γύρω στα 0,9Ω σε μηχανικά και η αλήθεια είναι ότι βρίσκω διαφορά σε σχέση με τα ηλεκτρονικά. Δεν θα μπω στην συζήτηση πιο είναι καλύτερο αλλά σίγουρα αισθάνομαι διαφορά.


  • Μου αρέσει (+) x 3

#4
OFFLINE   truckman

truckman

    Member

  • VF Members
  • 136 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Πάρης
  • ΠεριοχήΧαλκίδα
Πολύ ωραίος και απαραίτητος οδηγός, σε ευχαριστούμε
  • Μου αρέσει (+) x 4

#5
OFFLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.041 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

  Μάνο κατ' αρχήν ένα μεγάλο μπράβο που άνοιξες ένα θέμα που είναι τόσο σημαντικό και κακώς έλειπε γιατί πολλοί ατμιστές ακούνε μηχανικό και αλλάζουν δρόμο. :twothumbs:

Τα έγραψες όλα απλά και κατανοητά. :respect:

 

Το θέμα "καρφιτσώθηκε" πρώτο - πρώτο στην ενότητα των μηχανικών.

 

Θα ήθελα όμως να συμπληρώσω κάτι στα θέματα ασφαλείας που πρέπει να προσέχει κάποιος που θέλει να ασχοληθεί ή ασχολείται με μηχανικά και αν θέλεις κοτσάρισέ το στο δικό σου ποστ για να το διαβάζουν και αυτό.

 

Εκτός από την πλαστική μεμβράνη - ταινία που είναι καλυμένη η μπαταρία πρέπει να προσέχουμε:

 

1. Την άριστη κατάσταση του θετικού πόλου της μπαταρίας, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζει βαθούλωμα στο κέντρο του από κακή χρήση.

 

 

11883708743_3d5a50b59d_c.jpg

 

 

2. Τον κεντρικό πόλο του ατμοποιητή μας που θα βιδωθεί σε υβριδικό μηχανικό να εξέχει σε σχέση με το σπείρωμα.

 

ammit-rta-by-geekvape.jpg


  • Μου αρέσει (+) x 5

#6
OFFLINE   ambient

ambient

    ADMIN

  • Administrators
  • 1.034 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΘεσσαλονίκη - Μεσολόγγι
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun 3.1ES, Skyline, Doggystyle,FEV4,KV5,Apollo κ.α.

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

Μπράβο Μάνο για το πολύ σημαντικό νήμα που άνοιξες. :goodpost: :thankyouyellow:

Πολύ αναλυτικό και επεξηγηματικό για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τα μηχανικά.

Αντιμετώπιζα τα μηχανικά mod με κάποιο σκεπτικισμό όσο αφορά την ασφάλειά τους.

Χρησιμοποιούσα μέχρι πρότινος αποκλειστικά ηλεκτρονικά mod μέχρι που ο φίλος @Μακης μου έδωσε

Please Login or Register to see this Hidden Content

Έχοντας διαβάσει αρκετά πράγματα και έχοντας κάνει αρκετές συζητήσεις με φίλους, έμπειρους στο κομμάτι των μηχανικών, αποφάσισα να το δοκιμάσω.

Πολύ ωραία ρεύματα απαλή τζούρα και γενικά κάτι διαφορετικό και όμορφο.

Παρ ότι γνώριζα όλους τους κανόνες ασφαλείας μια λάθος μπαταρία με βαθουλωμένο θετικό πόλο που δεν της έδωσα τη πρέπουσα προσοχή μου προξένησε υπερθέρμανση στο fire button.

Αυτό έγινε σε στιγμιαίο πάτημα και στη συνέχεια, όταν έψαξα να βρω την αιτία,παρατήρησα το βαθούλωμα στον πόλο.

Συμπέρασμα της παραπάνω εμπειρίας. Πολύ προσοχή στη χρήση των μηχανικών..

Αν βέβαια με ρωτούσε κάποιος "θα το πρότεινες σε κάποιο νέο ατμιστή;"

Η απάντηση είναι σαφής και ξεκάθαρη "όχι".

Ο λόγος είναι πολύ απλός, γιατί θα πρέπει να γνωρίζει και να τηρεί, με θρησκευτική ευλάβεια θα έλεγα, όλους αυτούς τους κανόνες ασφαλείας που περιγράφεις στο post σου.

Αν δεν γίνουν βίωμα όλα αυτά που αναφέρεις τότε δεν πρέπει κανείς να πειραματίζεται με μηχανικά.

Μετά από περίπου ένα μήνα χρήσης του μηχανικού δηλώνω πολύ ικανοποιημένος από τη χρήση του και αισθάνομαι ότι έφθασε η δική μου ώρα για να τα χρησιμοποιήσω με ασφάλεια.

Έχω παραγγείλει ήδη άλλα δυο και τα περιμένω.

Αλλά γι αυτά σε άλλο νήμα ;)

Μπράβο και πάλι για το πολύ ωραίο και κατατοπιστικό νήμα. :twothumbs:


  • Μου αρέσει (+) x 4

#7
OFFLINE   Celme

Celme

    Member

  • VF Members
  • 48 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μενελαος
  • ΠεριοχήΑθηνα

Πολύ κατατοπιστικός οδηγός.

 

Βασικά από οσο καταλαβαίνω το παν είναι η άριστη κατάσταση της μπαταρίας και μεγάλη προσοχή στην αντίσταση που θα στήσουμε.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει τα amps που ζητάμε να ξεπερνάνε αυτά που η μπαταρία μπορεί να μας δώσει. Σωστά?


  • Συμφωνώ! (+) x 1

#8
OFFLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.041 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Σωστά Μενέλαε @

Please Login or Register to see this Hidden Content

:ok:

 

Εγώ δουλεύω αντιστάσεις από 0,70 έως 1 Ohm

 

Με το νόμο του Ohm βρίσκεις πόση ωμική αντίσταση θα φτιάξεις για να ατμίσεις π.χ. στα 15 Watt.

 

Πάντα πριν βάλουμε τον ατμοποιητή μας πάνω σε μηχανικό μοντ ελέγχουμε την άριστη λειτουργία του πάνω σε ένα ηλεκτρονικό μοντάκι, ή σε ένα καλό ωμόμετρο όπως π.χ. το 521 ΤΑΒ της Coil Master


  • Συμφωνώ! (+) x 2
  • Χρήσιμο (+) x 1
  • Μου αρέσει (+) x 1

#9
OFFLINE   ambient

ambient

    ADMIN

  • Administrators
  • 1.034 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΘεσσαλονίκη - Μεσολόγγι
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun 3.1ES, Skyline, Doggystyle,FEV4,KV5,Apollo κ.α.

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

Μενέλαε πέρα από την προσοχή στην άριστη κατάσταση των μπαταριών και το σωστό στήσιμο, θα πρότεινα για αρχή αντίσταση κάπου στο 1 Ohm.

Θα σου έλεγα να χρησιμοποιήσεις σύρμα Kanthal 0,32mm σε 2,5 πυρήνα και 5 σπείρες.

Το συγκεκριμένο θεωρώ ότι είναι το πιο normal για να αρχίσεις το "παιχνίδι" με τα μηχανικά.


  • Συμφωνώ! (+) x 2
  • Χρήσιμο (+) x 1

#10
OFFLINE   Celme

Celme

    Member

  • VF Members
  • 48 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μενελαος
  • ΠεριοχήΑθηνα

Σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω αυτή

Please Login or Register to see this Hidden Content

την μπαταρία. Η ερώτηση είναι η εξής: Πρέπει να είμαι κάτω από τα 6 ή κάτω από τα 35 amps? Λογικά κάτω από τα 35 ε?

Με νικελοχρωμιο 0,60-0,70 Ωhm είμαι οκ?

 

Πάντα στήνω πάνω σε ωμομετρο αλλά αυτό που σκέφτομαι να κάνω είναι να βάλω τον ατμοποιητη σε ένα ηλεκτρονικό μοντ πρώτα για να δω ότι όλα είναι οκ και να δω μετρήσεις real time από την οθόνη.

Οταν θα βάλω επάνω στο μηχανικό τον ατμοποιητη θα αρχίσω να δίνω fire σιγά σιγά να δω πως θα πάει και σταδιακά θα τραβάω τις κανονικές τζούρες. Σωστή τακτική?



#11
OFFLINE   higraf

higraf

    Member

  • VF Members
  • 195 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Χρήστος
  • ΠεριοχήThessaloniki

Μια χαρά είναι η μπαταρία αλλά απο την στιγμή που είσαι με "φυσιολογικές" αντιστάσεις τότε σου κάνουν και οι VTC6, 30Q, HG2.

Αφού τσεκάρεις σε ηλεκτρονικό οτι είσαι ΟΚ στο μηχανικό "βαράς" κανονικά ;)


  • Συμφωνώ! (+) x 4
  • Χρήσιμο (+) x 1

#12
OFFLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.041 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Μενέλαε @

Please Login or Register to see this Hidden Content

διάβασε αν θες εδώ για τις 18650.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Το άρθρο το έγραψε ο Γιώργος @camper και είναι πολύ λεπτομερές και με μετρήσεις.


  • Συμφωνώ! (+) x 1
  • Μου αρέσει (+) x 1

#13
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.645 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Δεν χωράει, τα λέει στην παρουσίαση!

Συγχαρητήρια Μάνο για την παρουσίαση.

 

Μου θύμισες μια εποχή που ήθελα να ασχοληθώ με τα μηχανικά mod, αλλά στο τέλος βαρέθηκα  :rolleyes: Οι λόγοι πολλοί. Δεν βρίσκω λόγο να χρησιμοποιώ ένα μηχανικό mod αντί για την λειτουργία bypass ενός καλού ηλεκτρονικού mod (πχ dicodes Dani Extreme). Αν βάλω για λόγους ασφαλείας πλακέτα προστασίας δεν είναι πλέον μηχανικό. Τα ρεύματα δεν είναι σταθερά και η απόδοση του ατμοποιητή ασταθής (ειδικά με τις περίπλοκες γεύσεις που υπάρχουν σε σχέση με την εποχή που δεν υπήρχαν τα ηλεκτρονικά mods). Υπάρχουν πολλοί ατμοποιητές που ο θετικός πόλος δεν προεξέχει αρκετά και δεν μπορεί να βγει πιό έξω γιατί πρέπει να είναι τέρμα σφικτός για να μην διαλυθεί ο ατμοποιητής. Από θέμα design υπάρχουν minimal σωλήνες με οθόνη που ίσα που φαίνεται. Και πολλά άλλα.

 

Δύο παρατηρήσεις στην παρουσίαση:

 

1. Στην φωτογραφία με την φθαρμένη μόνωση, η μία που έχει θέμα στον αρνητικό πόλο (μικρής έκτασης) είναι θεωρητικά ασφαλής.

 

Battery.png

 

2. Αφού η αντίσταση δεν έχει πολικότητα θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι μπορεί η μπαταρία να μπει και ανάποδα. Αυτό όντως μπορεί να γίνει, αλλά αν υπάρχει η παραμικρή φθορά στην μόνωση είναι πολύ εύκολο να ακουμπήσει το σώμα της μπαταρίας (αρνητικός πόλος) στο περίβλημα του mod (θετικός πόλος) και να υπάρξουν πολύ δυσάρεστες συνέπειες. Το αντίστροφο είναι πολύ δυσκολότερο να συμβεί λόγω της πολύ μικρής επιφάνειας του θετικού πόλου. Αν επιπλέον υπάρχει ασφάλεια (όπως στα mod  του Gus) η μόνη ζημιά θα είναι η ασφάλεια (το ότι τις πουλάει σε εξάδες δε μου αρέσει για το τί εννοεί  :laugh1: )


  • Μου αρέσει (+) x 3

#14
OFFLINE   fantomas7

fantomas7

    Moderator

  • Moderators
  • 627 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Νικος
  • ΠεριοχήΡεθυμνο
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:κλωνοκατασταση....
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:motorcycle lover...

Να μαι και πάλι....

 

Λοιπόν, είχα μια θεωρία σχετικά με τα μηχανικά και τις αντιστάσεις, οτι δλδ  η μπαταρία θα δώσει το ρεύμα ανάλογα την αντίσταση που έχουμε φτιάξει, κάτι που τελικά είναι από οτι φαίνεται λάθος,  :WhatHeMeans:

 

παράδειγμα: έχω φτιάξει μια αντίσταση 0.60 ωμ ( 0,40 κανθαλ σε 2αρη πυρηνα), βάζοντας την στο ηλεκτρονικό mod παίζω στα 18watt (όπερ 3,20 volt kai 5,5amp) εκεί λοιπόν ατμίζω ασταμάτητα...( μέχρι να λιώσουν τα μέταλλα που λέμε :D ),Βγάζοντας τον ατμοποιητή και βάζοντας τον σε ενα μηχανικό σε 2-3 τζούρες νιώθω οτι παίρνω υποψία καμένου..ανοίγω deck όλα οκ, κλείνω παφ-πουφ πάλι τα ίδια...κουμπώνω στο ηλεκτρονικό στις παραπάνω ρυθμίσεις όλα οκ( είπαμε λιώνουμε μέταλλα).γυρνάω το ηλεκτρονικό σε by pass  και βλεπω οτι ετσι με ανεβαζει στα 28watt και τσουπ πάλι η υποψία που λέγαμε πριν...βλέποντας και τις ρυθμίσεις κατάλαβα πλέον οτι η μπαταρία δίνει όλη την δύναμη της και όποιον πάρει ο χάρος...αυτό σημαίνει οτι οι αντιστάσεις που θα φτιάχνω θα πρέπει να έχουν τόση ωμική αντίσταση ώστε να απαιτούν 3,7-3,8volt? διαφορετικά θα σκάει υπερβολικό ρεύμα στην αντίσταση μου?

 

τωρινό στήσιμο:

PfehvNu.png

 

 

 

και το στήσιμο που καταλαβαίνω ότι θα πρέπει να είχα ώστε να μην επηρεάζεται η αντίσταση από την ποσότητα του ρεύματος....(4,2 συν κάποιες απώλειες κτλ κτλ)

 

9smLmC5.png

 

 

βλέπουμε οτι ενώ η διαφορά στα ωμ είναι μικρή ( 0,20) η διαφορά στα volt  είναι μεγάλη (σχεδόν 1 volt)....σωστά τα σκέφτομαι ή πέρα βρέχει???? :WhatHeMeans:  :WhatHeMeans:  έτσι βέβαια έχω τις αμφιβολίες μου αν θα ανάψει το σύρμα σε ένα εύλογο χρονικό διαστημα....(ίσως με ni80 να έχω πιο άμεσα αποτελέσματα....) και φυσικά στο 2° παράδειγμα το <<καλό>> ατμιστικο αποτέλεσμα θα διαρκέσει πολύ λίγο καθώς η μπαταρία δεν θα μπορεί να αποδώσει αυτά που ζητάει η αντίσταση...


  • Χρήσιμο (+) x 1

#15
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.645 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Δεν χωράει, τα λέει στην παρουσίαση!
Νίκο δεν ξέρω γιατί τώρα «παίζω» με το πρώτο μου mech. Πάντως μέχρι στιγμής με SONY VTC5 Ni80 και αντιστάσεις 0,4 - 1,3Ω δεν έχω κάποιο θέμα.
  • Χρήσιμο (+) x 1

#16
OFFLINE   fantomas7

fantomas7

    Moderator

  • Moderators
  • 627 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Νικος
  • ΠεριοχήΡεθυμνο
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:κλωνοκατασταση....
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:motorcycle lover...

το ni80 εχει το καλο οτι αρπαζει ευκολα και μπορεις να παιξεις με ποιο μεγαλα στησιματα ( 0,4 που λες π.χ)


  • Μου αρέσει (+) x 1

#17
OFFLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.041 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Νικόλα μάλλον δεν έχεις καταλάβει κάτι. :WhatHeMeans:

 

Όταν δουλεύουμε μηχανικό, το πόσα Watt θα δώσει στον ατμοποιητή είναι ανάλογα της τιμής της ωμικής αντίστασης που θα έχεις φτιάξει.

 

Και εξηγούμαι:

 

Έστω ότι η τάση της μπαταρίας σε ένα μηχανικό είναι 4 Volt.

 

Η αντίσταση που έχουμε φτιάξει στον ατμοποιητή που έχουμε πάνω στο μηχανικό είναι 0,6 Ohm.

 

Τότε η ένταση που θα πάρουμε θα είναι της τάξης των 6,67 Αmpere.

 

και η ισχύς 26,67 Watt

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  22,21K   17 Αριθμός λήψεων

 

 

Στο ίδιο μηχανικό με την ίδια μπαταρία (τάση 4 Volt)

 

Η αντίσταση που έχουμε φτιάξει είναι 1 Ohm

 

Τότε η ένταση που θα πάρουμε θα είναι της τάξης των 4 Ampere

 

και η ισχύς 16 Watt

 

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  21,97K   26 Αριθμός λήψεων

 

 

Άρα μια χαρά παίζει τον ρόλο του ο νόμος του Ohm ;)

 

Όσο χαμηλότερη είναι η αντίσταση παίρνουμε μεγαλύτερη ισχύ (Watt) και ένταση ρεύματος (Ampere)

 

Όσο μεγαλύτερη τάση έχει η μπαταρία (περισσότερα Volt) τόσο μεγαλύτερη ισχύ (Watt) θα πάρουμε.


  • Συμφωνώ! (+) x 5
  • Χρήσιμο (+) x 2

#18
OFFLINE   mfk

mfk

    Member

  • VF Members
  • 62 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:MARIOS KARSANIDIS
  • ΠεριοχήATHENS
Νικο οπως στα λεει ο Μακης. Εχε υποψιν οτι 2αρης πυρηνας με 0.40 συρμα στα 0.6ohm δεν κανει για μηχανικο γιατι στεγνωνει γρηγοαρα το βαμβακι σου. Εκτος αν κανεις 1 τζουρα ανα 2 λεπτα. Κανε 2.5 πυρηνα και μια σπειρα λιγοτερη με το ιδιο συρμα και τελειωσες.

Στάλθηκε από το SAMSUNG-SM-N915A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
  • Συμφωνώ! (+) x 3
  • Μου αρέσει (+) x 1

#19
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.645 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Δεν χωράει, τα λέει στην παρουσίαση!
Επειδή είμαι άπαιχτος στο βαμβάκωμα, θα βάλω Ni80 0,32mm σε πυρήνα 1,5mm 0,4Ω να σας πω τί θα γίνει. Ο κυρ Γιώργης (ο Ωμ ντε) μου δίνει στα 4,2V 10,5A και 44W. Παρανάλωμα θα γίνει! Το μόνο που δεν ξέρω είναι αν θα φανεί στην Βόρεια Ελλάδα :D :D :D
  • Χαχαχα-Γέλιο (+) x 5

#20
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.645 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Δεν χωράει, τα λέει στην παρουσίαση!

EDIT (στο προηγούμενο)

Τελικά έγινε δοκιμή σε Phenomenon Lite με Ni80 0,40mm, Cotton Bacon, 2mm πυρήνα, 6 σπείρες 0,5Ω, μπαταρία SONY VTC5a  στα 4,2V με 8,40A και 35W και δουλεύει αστέρι  :yahoo:


  • Μου αρέσει (+) x 2
  • Χρήσιμο (+) x 1




0 Μέλος(η) διαβάζουν το θέμα

0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 ανώνυμα μέλη