Μετάβαση σε περιεχόμενο

Καλωσήρθατε στο VapeFriends.gr
Εγγραφείτε στο φόρουμ για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του. Μόλις εγγραφείτε και συνδεθείτε, θα μπορείτε να δημιουργήσετε τόπικς, να απαντήσετε σε υπάρχοντα άρθρα, να αποκτήσετε τον προσωπικό σας messenger, να ενημερώσετε την κατάστασή σας, να διαχειριστείτε το προφίλ σας και πολλά άλλα. Αυτό το μήνυμα δεν θα εμφανιστεί ξανά όταν εγγραφείτε στο φόρουμ. Δώστε προσοχή στην σωστή αναγραφή του email σας στην εγγραφή σας γιατί σε αυτό θα σας αποσταλεί email επιβεβαίωσης. Αν δεν λάβετε email επιβεβαίωσης στα εισερχόμενά σας, ελέγξτε και στα spam σας.

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in. Pay attention to the correct entry of your email in your registration because it will send you a confirmation email. If you do not receive a confirmation email in your inbox, check your spam.
Σύνδεση στον Λογαριασμό (Login) Δημιουργία Λογαριασμού (Register)
Φωτογραφία

Μπαταριες


  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
164 απαντήσεις στο θέμα

#81
ONLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.560 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Γιατρέ για μπαταρίες εμπιστεύομαι τον

Please Login or Register to see this Hidden Content

, ο οποίος πάντα ελέγχει τις μπαταρίες για την αυθεντικότητά τους και τις τεστάρει πριν τις βάλει στο "ράφι".

 

Έχει π.χ. την Enercig EC-2173HC 35A 21700 η οποία έχει στοιχείο Samsung 30T INR 21700.

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Πολύ καλή είναι και η Basen με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Tην πήρε φίλος μου και είναι πολύ ευχαριστημένος από την χωρητικότητά της.

Please Login or Register to see this Hidden Content


  • Μου αρέσει (+) x 2
  • Χρήσιμο (+) x 1

#82
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.851 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Skyfall, Skyline, TA, TAE, Amadeus, Phenomenon, Eviva, Creek

Μάκη μόλις είδα ότι έχει και την Samsung 40T 4000mAh 30Α INR21700. Να την τσακίσω;


Επεξεργάσθηκε απο redortho, 09 Σεπτέμβριος 2018 - 08:51.

  • Μου αρέσει (+) x 1

#83
ONLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.560 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Το ρωτάς; Χτύπα την. :ok:


  • Μου αρέσει (+) x 2

#84
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις
Μέχρι τώρα πίστευα πως μια πολυδουλεμένη – πολυκαιρισμένη μπαταρία θα έχει σαν συνέπια μόνο την μείωση χωρητικότητας.
Ωστόσο έχω στα χέρια μου μια lg hg2 που δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στα 40watt
Μέσα από το monitor του arctic fox διαπίστωσα πως ενώ είναι πλήρως φορτισμένη (4.0 V) κάνει τόσο μεγάλη πτώση τάσης υπό φορτίο (2,9 V) που ενώ ξεκινά να δίνει ~50 από τα 60 watt που της ζητάω, καταλήγει να δίνει ~25watt.
Αυτό με “ξεκούραστη” μπαταρία γιατί οι επόμενες δοκιμές είναι ακόμα χειρότερες.
Θα βγάλει weak battery ακόμα και στα 20 watt.
 
Εάν είχα όργανο για την μέτρηση εσωτερικής αντίστασης είμαι σίγουρος πως θα έδειχνε τρελές τιμές.
 
Έτσι για την ιστορία γενικά στις μπαταρίες μου δεν κάνω ποτέ βαθιά εκφόρτιση  (κάτω από 3,5 πάει για φόρτιση), σπάνια φορτίζω σε mod και σε μονομπάταρο δεν ανεβαίνω πάνω από 35 watt.
 
Μετά από αποφόρτιση στα 3,0v, ο φορτιστής μου έδηξε πως πήρε 2500mah  ενώ μια τυπική τιμή που θυμάμαι για αυτή την μπαταρία είναι ~2800mah
Δοκίμασα και άλλες με παρόμοια ηλικία (1 - 1.5 χρόνου) που τις βρήκα σε πολύ καλύτερη κατάσταση από θέμα ρεύματος.
 

Επισυναπτόμενο(α) Αρχείο(α)


Επεξεργάσθηκε απο lounik, 09 Σεπτέμβριος 2018 - 10:45.

  • Χρήσιμο (+) x 2

#85
OFFLINE   camber

camber

    Member

  • VF Members
  • 102 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Γιώργος
  • ΠεριοχήΘεσσαλονίκη
Οι μπαταρίες solid state δείχνουν να υπόσχονται πολλά για το μέλλον.
 
Η διαφορά τους σε σχέση με τις υπάρχουσες Li-Ion και LiPO είναι ότι χρησιμοποιούν ηλεκτρολύτες σε στερεά και όχι υγρή μορφή. Αυτό τις κάνει απίστευτα ασφαλείς.
Η ενεργειακή τους πυκνότητα είναι χαμηλότερη από την τωρινή τεχνολογία αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει σε λίγα χρόνια καθώς οι μεγάλοι κατασκευαστές αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται στην εξέλιξη της νέας τεχνολογίας.
 
Πιθανόν σε 2-3 χρόνια να τις δούμε σε κινητά τηλέφωνα και σε 10 χρόνια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
 
Παρακάτω ένα βιντεάκι όσον αφορά την ασφάλεια που προσφέρουν
 
 

  • Χρήσιμο (+) x 6
  • Μου αρέσει (+) x 3

#86
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις

Λίγο offtopic αλλά μια και η κουβέντα πάει στην κατάσταση και διάρκεια λειτουργίας της μπαταρίας.

 

Μέχρι τώρα δεν έτυχε ποτέ να πάρω vtc6 καθώς η διαφορά τιμής με τις hg2 & q30 είναι σεβαστή αλλά η διαφορά σε mha είναι οριακά μεγαλύτερη χωρίς να μου χρειάζεται.

Επίσης θα ήταν ειρωνεία να βρεθεί κανείς με μια πολύ καλή samsung ή lg που θα πληρώσει λίγο παραπάνω για να έχει απλά πράσινο περιτύλιγμα.

 

Έχοντας ένα liitokala lii-500 παρακολουθώ καμιά φορά την κατάσταση των μπαταριών.

Από ότι έχω καταλάβει ..

 

Όσο χρησιμοποιείται η μπαταρία χάνει χωρητικότητα. Για αυτό θεωρείται και αναλώσιμο.

Όσο μεγαλύτερα ρεύματα ζητάμε τόσο πιο γρήγορα θα χάσει χωρητικότητα. Επιβεβαιώνεται και από τα γραφήματα που ανέβασα πιο πάνω.

Όσο πιο γερασμένη είναι μια μπαταρία τόσο λιγότερα volts θα δείξει μετά την πλήρη φόρτιση και ένα χρονικό διάστημα να ηρεμήσει. (π.χ 4,16 v μετά από μισή ώρα). Προσωπικά κάτω από 4,10v δεν βλέπω τον λόγο να κρατήσει κάποιος μια μπαταρία. Σύμφωνα με τον mooch εάν αυτή η διαφορά συμβεί απότομα είναι δείγμα ότι κάτι έχει αλλάξει δραστικά στην μπαταρία.

Όσο πιο γερασμένη είναι μια μπαταρία τόσο λιγότερα volts θα δείξει η μπαταρία μετά την φόρτιση και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. 1 μήνα) δείγμα ότι χάνει ηλεκτροχημικά την ενέργεια της.

Όσο πιο γερασμένη είναι μια μπαταρία τόσο μεγαλώνει η πτώση τάσης όταν αποδίδει ρεύμα (μια καινούργια με τάση ηρεμίας 4v κατά το fire θα πέσει π.χ σε 3,88v ενώ μια δουλεμένη στο ίδιο φορτίο μπορεί να πέσει κάτω από 3,75v)

 

Μου έχει τύχη lg που ζοριζόταν να δώσει ακόμα και 20 watt. Οτιδήποτε παραπάνω έβγαζε weak battery ενώ ήταν πλήρως φορτισμένη. Η χωρητικότητα σε σχέση με την ηλικία της ήταν σε καλά επίπεδα αλλά εντελώς άχρηστη για άτμισμα. Πήγε στην ανακύκλωση χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

Σε παντρεμένες υπάρχει μια μικρή διαφορά που συνήθως στην αρχή είναι ανάξια λόγου. Με τον καιρό αυτή η διαφορά λίγο λίγο μεγαλώνει. π.χ. σε ένα ζευγάρι βλέπω πάντα την ίδια μπαταρία με 0,02 v παραπάνω όταν τις βάζω στο φορτιστή και να παίρνει 60-80 mha λιγότερα από το ταίρι της. Ενώ στην αρχή η διαφορά σε mah ήταν ~15-20 χωρίς διαφορά στην τάση.

 

Τα mah που θα βάλουμε στην μπαταρία θα είναι περισσότερα από αυτά που θα μας δώσει και η διαφορά σε αυτό το ισοζύγιο θα μεγαλώνει όσο γερνάει μια μπαταρία.


Επεξεργάσθηκε απο lounik, 13 Σεπτέμβριος 2019 - 09:33.

  • Χρήσιμο (+) x 2
  • Μου αρέσει (+) x 1

#87
ONLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.560 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Σε παντρεμένες υπάρχει μια μικρή διαφορά που συνήθως στην αρχή είναι ανάξια λόγου. Με τον καιρό αυτή η διαφορά λίγο λίγο μεγαλώνει. π.χ. σε ένα ζευγάρι βλέπω πάντα την ίδια μπαταρία με 0,02 v παραπάνω όταν τις βάζω στο φορτιστή και να παίρνει 60-80 mha λιγότερα από το ταίρι της. Ενώ στην αρχή η διαφορά σε mah ήταν ~15-20 χωρίς διαφορά στην τάση.

 

 

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ... :ok:

 

Στα γραφόμενά σου που έχω βάλει σε παράθεση να επισημάνω ότι "παντρεμένες" μπαταρίες υπάρχουν δύο ειδών:

 

Αυτές που χρησιμοποιούμε σε μοντάκια με παράλληλη σύνδεση μπαταριών

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  29,86K   8 Αριθμός λήψεων

 

και αυτές που είναι συνδεδεμένες σε σειρά

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  26,96K   8 Αριθμός λήψεων

 

 

Οι φωτό είναι ενδεικτικές για να κατανοήσουν (όσοι δεν γνωρίζουν βεβαίως - βεβαίως) τί σημαίνει παράλληλη και τί σε σειρά σύνδεση μπαταριών. ;)

 

Είχα και έχω μοντάκια τριμπάταρα - διμπάταρα με μπαταρίες συνδεδεμένες σε σειρά, (δηλαδή ο αρνητικός της μίας μπαταρίας στον θετικό της άλλης) και με μπαταρίες σε παράλληλη σύνδεση (οι δύο θετικοί ενωμένοι και οι δύο αρνητικοί το ίδιο).

 

Οι "παντρεμένες" μπαταρίες οι οποίες είναι συνδεδεμένες σε σειρά πράγματι έχουν διαφορά στα Volt όταν τις βάζουμε στον φορτιστή και είναι λογικό αυτό μιας και μία εκ των δύο ή εκ των τριών τραβάει περισσότερο ζόρι από τις άλλες.

 

Στις "παντρεμένες μπαταρίες που είναι παράλληλα συνδεδεμένες αυτό το φαινόμενο δεν υπάρχει και όταν τις βάζω για φόρτιση έχουν ακριβώς την ίδια τάση (Volt).

 

Αυτό συμβαίνει γιατί και οι δύο μπαταρίες αποφορτίζονται ταυτόχρονα και με τον ίδιο ρυθμό, πράγμα που δεν γίνεται στις μπαταρίες που συνδέονται σε σειρά.

 

Έτσι έχω παρατηρήσει ότι π.χ. στο Istick 100W TC που οι μπαταρίες είναι συνδεδεμένες παράλληλα, έχω μπαταρίες 3 ετών και δεν έχουν "κουραστεί" ακόμα, αν και έχουν πολύ περισσότερους κύκλους φορτίσεων από άλλες ίδιας μάρκας τοποθετημένες σε μοντάκια διμπάταρα με σύδεση μπαταριών σε σειρά.

 

Δεν είμαι ειδικός σε θέματα μπαταριών και ότι γράφω το γράφω βάση των (λίγων) γνώσεων πάνω στα ηλεκτρονικά που έχω και από τις εμπειρίες που αποκόμισα στο διάστημα των 5 ετών που ασχολούμε με αυτές. :)


  • Μου αρέσει (+) x 2

#88
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις

Ανοίγουμε άλλη κουβέντα από την υγεία των μπαταριών.

Να πούμε ότι με τον αδόκιμο όρο “παντρεμένες” δηλώνουμε μια σύμβαση ότι θα λειτουργούμε τις μπαταρίες πάντα μαζί και όχι την κάθε μια από εδώ και από κει για να έχουμε όσο γίνεται σαν δεδομένο την ίδια καταπόνηση σε κάθε μπαταρία.

Το ότι θέλουμε εμείς να της παντρέψουμε δεν σημαίνει ότι κάποια στιγμή δεν μπορεί να προκύψει όμως “ασυμφωνία χαρακτήρων”.

 

Στις "παντρεμένες μπαταρίες που είναι παράλληλα συνδεδεμένες αυτό το φαινόμενο δεν υπάρχει και όταν τις βάζω για φόρτιση έχουν ακριβώς την ίδια τάση (Volt).

 

Αυτό είναι λογικό καθώς ακόμα και εάν προκύψει κάποια διαφορά ανάμεσα στης μπαταρίες, αυτή με το μεγαλύτερο δυναμικό θα παρέχει ρεύμα σε αυτή/ες με μικρότερη τάση. Θυμηθείτε ότι οι μπαταρίες είναι συνέχεια σε σύνδεση ανεξάρτητα από το πότε πατάμε το fire. Ακριβώς ότι κάνει ένας φορτιστής εφαρμόζοντας μια ελαφρώς μεγαλύτερη τάση από αυτή που έχει η μπαταρία με σκοπό να την φορτίσει μεν αλλά με ελεγχόμενο ρεύμα δε. Παρόλο που ακούγεται πολύ δελεαστικό οι μπαταρίες να αυτορυθμίζονται για να έχουν την ίδια διαφορά δυναμικού, εάν κάποιος από λάθος βάλει μια πλήρως φορτισμένη με μια μισογεμάτη μπαταρία μπορεί να προκύψει ένα πολύ μεγάλο ρεύμα που μπορεί να μην έχει πρόβλημα να παρέχει η δυνατή μπαταρία αλλά η φόρτιση με μεγάλα ρεύματα δεν προτείνεται.

 

Πολύ χοντρικά έως μπακαλίστικα βλέπω πως για 0,5 A ο φορτιστής μου εφαρμόζει 0,04 volt & για 1 Α εφαρμόζει ~0,08 volt  πάνω από την τάση που έχει η μπαταρία.

Case studies : τι ρεύμα θα προκύψει εάν να συνδέσουμε παράλληλα μια 4,2v με μια σχεδόν άδεια 3.2v

Να μην υπολογίσουμε το παραγόμενο θερμικό φορτίο από την συνεχή ροη ρεύματος ούτε τα ρεύματα που θα προστεθούν εάν πατήσουμε μαζί το fire.

 

 

Οι "παντρεμένες" μπαταρίες οι οποίες είναι συνδεδεμένες σε σειρά πράγματι έχουν διαφορά στα Volt όταν τις βάζουμε στον φορτιστή και είναι λογικό αυτό μιας και μία εκ των δύο ή εκ των τριών τραβάει περισσότερο ζόρι από τις άλλες.

 

Το παραπάνω το έχω ακούσει πολλές φορές. Δεν κατάφερα ποτέ να το αναπαράγω ούτε να το δικαιολογήσω με κάποιο κανόνα ηλεκτρολογίας. Το γεγονός ότι οι μπαταρίες μπορεί να βγουν με διαφορετική τάση από το mod δεν οφείλετε στο ότι κάποια ζορίζεται περισσότερο σε κάποια συγκεκριμένη θέση αφού όλες διέπονται από το ίδιο ρεύμα (έχω ακούσει για αυτή που έχει το θετικό πόλο προς στο mod) αλλά στο ότι έστω και λίγο είναι διαφορετική η κατάσταση υγείας τους και ότι στην εν σειρά σύνδεση δεν μπορεί η πιο δυνατή να δώσει ρεύμα για να φορτιστεί μια άλλη εξομαλύνοντας την διαφορά τους.

 


  • Μου αρέσει (+) x 3

#89
ONLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.560 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

Για να συνοψίσω οι (βασικές) συνδεσμολογίες που υπάρχουν όπως έγραψα και πιο πάνω είναι δύο:

  • Σε σειρά
  • Παράλληλη σύνδεση

Η κάθε συνδεσμολογία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά στοιχεία και τρόπο σύνδεσης.

Κατά τη σύνδεση μπαταριών σε σειρά, η τάση της ισοδύναμης μπαταρίας που προκύπτει, προστίθεται και η χωρητικότητα είναι η ίδια, ενώ κατά την παράλληλη σύνδεση, η τάση παραμένει η ίδια και προστίθεται η χωρητικότητα.

Για να το κατανοήσουμε αυτό παίρνουμε για παράδειγμα δύο μπαταρίες 4,2V/3000mΑh η κάθε μια.

Με σύνδεση σε σειρά, θα έχουμε (ισοδύναμα) μια μπαταρία στα 8,4V/3000mΑh (προστίθεται η τάση)

Αν αυτές τις μπαταρίες τις βάλουμε σε παράλληλη σύνδεση, τότε θα έχουμε μια μπαταρία στα 4,2V με ολική χωρητικότητα 6000mΑh (προστίθεται η χωρητικότητα).

Υπάρχουν λοιπόν μοντάκια που ανάλογα με τις δυνατότητες της πλακέτας τους αλλά και με το για το τί είδους χρήση προορίζονται "θέλουν" τις μπαταρίες τους σε σειρά ή παράλληλα συνδεδεμένες.

Το ότι δύο "παντρεμένες" μπαταρίες με παράλληλη σύνδεση διατηρούν (εφόσον βέβαια είναι υγιείς και έχουν τον ίδιο αριθμό κύκλων φορτίσεων - αποφορτίσεων) την ίδια τάση, οφείλεται όπως πολύ σωστά έγραψε ο φίλος @

Please Login or Register to see this Hidden Content

στο γεγονός ότι "επικοινωνούν" μεταξύ τους, πράγμα που όμως δεν συμβαίνει με τις μπαταρίες σε σειρά οι οποίες "επικοινωνούν" μεταξύ τους μόνο όταν κλείσει το κύκλωμα δηλαδή στην περίπτωσή μας όταν πατήσουμε το fire button.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, σε ένα σύστημα 2 ή περισσοτέρων μπαταριών με παράλληλη σύνδεση, όταν μια μπαταρία χαλάσει, μπορεί να προκαλέσει ζημιά και στις υπόλοιπες μπαταρίες.

Άρα συνιστάται συχνός έλεγχος.

Βέβαια και στις μπαταρίες σε σειρά θα πρέπει να γίνεται συχνός έλεγχος διότι αν η μία χαλάσει δεν μπορεί το ρεύμα να την διαπεράσει οπότε και πάλι δημιουργείται πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να χρησιμοποιούμε εξωτερικό φορτιστή καλής ποιότητας ενδεδειγμένο για τέτοιου τύπου μπαταρίες και όχι να φορτίζουμε τις μπαταρίες μας πάνω στα μοντάκια.

Σαν συμπέρασμα όσοι χρησιμοποιούμε μοντάκια με 2 ή περισσότερες μπαταρίες θα πρέπει οι μπαταρίες μας να είναι αγορασμένες την ίδια ημερομηνία, να είναι τις ίδιας μάρκας (και της ίδιας παρτίδας), να έχουμε το νου μας στην καλή "υγεία" τους και αν διαπιστώσουμε ότι κάτι δεν πάει καλά να τις πάμε για ανακύκλωση.


  • Μου αρέσει (+) x 3

#90
OFFLINE   Billygrante

Billygrante

    Member

  • VF Members
  • 120 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Βασίλης
  • ΠεριοχήΘεσσαλονίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Vandyvape pulse bf kit voopoo drag vgod rdta
Θα ήθελα να παραθέσω την γνώμη μου για τις μπαταρίες που τόσο αναλύεται και να πω πως τα χαρακτηριστικά που δίνει ο κάθε κατασκευαστής αφορούν τα όρια ασφαλους χρήσης της μπαταρίας και όχι το πόσο καλά αποδίδει στα 13 ή 60 ή 100 βατ
Τώρα για μένα που παίζω σε μηχανικό χειροποίητες αντιστάσεις αποφεύγω τις 18650 ότι και να γράφουν απ' έξω δεν ισχυει
  • Μου αρέσει (+) x 1

#91
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις

Στις σειριακές συνδέσεις ποτέ μια μπαταρία δεν μπορεί να δώσει φορτίο που μπορεί να το αξιοποιήσει μια άλλη για να φορτιστεί. Ο λόγος δεν είναι γιατί δεν κλείνει το κύκλωμα αλλά θέμα πολικότητας . Ένας τρόπος για να μπορεί να το δει κάποιος πιο εύκολα είναι να σχεδιάσουμε το κύκλωμα με τις 2 μπαταρίες στο ίδιο επίπεδο. Η ηλεκτρική σύνδεση δεν έχει αλλάξει καθόλου απλά το μάτι μας αντιλαμβάνεται διαφορετικά τα πράγματα.

 

Ο κύκλος (που να κάνει κάνεις γραμμές ζικ ζακ για μια αντίσταση με το paint) μπορεί να είναι ένα οποιοδήποτε φορτίο. Μια λάμπα, μια αντίσταση, μια ηλεκτρονική πλακέτα.

 

Σαν να φαίνεται τώρα ότι πάμε να ενώσουμε 2 μπαταρίες σε παράλληλη σύνδεση έχοντας την μια με αντίστροφη πολικότητα με το μόνο που μας περιορίζει να είναι η αντίσταση που έχει το φορτίο μας.

 

 Όσο πιο απαιτητικό σε ρεύμα είναι το φορτίο μας τόσο πιο χαμηλή θα είναι η αντίσταση του. Εάν η τιμή της τείνει προς το μηδέν μπορούμε να το φανταστούμε σαν ένα σκέτο καλώδιο.

 

Σε αυτή τη περίπτωση όχι μόνο δεν πρόκειται να φορτίσουμε την μπαταρία μας αλλά θα την αναγκάσουμε να μας δώσει ότι ενέργεια έχει.

Φανταστείτε να θέλετε να δώσετε ρεύμα με καλώδια σε μια μπαταρία αυτοκίνητου από ένα άλλο και να βάλετε τα καλώδια ανάποδα.  

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  5,61K   9 Αριθμός λήψεων


  • Χρήσιμο (+) x 1
  • Μου αρέσει (+) x 1

#92
OFFLINE   Scorpion

Scorpion

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 614 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Kwstas
  • ΠεριοχήAthens North
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun V5 - Asmodus Minikin Reborn

Έχω 2 ζευγάρια μπαταρίες (Να τις χαίρεσαι) :D

 

Εργάζονται εν σειρά σε 2μπάταρο mod με ατμο/τες μονής αντίστασης (Max σύρμα Clapton 26/32)

Είναι Sony VTC6 Ολλανδέζικες 3 ετών

Δεν είναι δικές μου

Μου τις έφεραν να τις μετρήσω

Χρήση κακή (Μέχρι και σε φακούς έπαιζαν) :blink:

 

Τα καλύμματα των μπαταριών είναι σε καλή κατάσταση

Οι πόλοι χωρίς βαθουλώματα η άλλες ζημιές

Δεν έχουν υγρασίες Ούτε είχαν ποτέ (Απ ότι μου είπαν)

 

Τις μετράω σε Opus και βρίσκω

 

Ζευγάρι 1

1Α 2619 mΑh  Εσωτερική Αντίσταση 52 mohm – Opus = 22 mohm

1Β 2570 mΑh  Εσωτερική Αντίσταση 53 mohm – Opus = 23 mohm

 

Ζευγάρι 2

2A 2596 mΑh  Εσωτερική Αντίσταση 53 mohm – Opus = 23 mohm

2B 2665 mΑh  Εσωτερική Αντίσταση 78 mohm – Opus = 48 mohm

 

 

– Opus = εσωτερική αντίσταση του φορτιστή που είναι περίπου 30mΩ

 

Ερώτηση

Τι του λέώ ?

Τις κρατά η τις πάει ανακύκλωση ?


  • Μου αρέσει (+) x 2

#93
ONLINE   makis66

makis66

    ADMIN

  • Administrators
  • 2.560 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Μάκης
  • ΠεριοχήΑν. Θεσ/νίκη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Αναφέρεται στην αυτοπαρουσίαση
  • Ενδιαφέροντα - Χόμπι:Μοτό, ηλεκτρονικά, πατέντες

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Κώστα από τα γραφόμενά σου και μετά το ετήσιο check up :laugh1: οι μπαταρίες είναι μια χαρά στην υγεία τους.

 

Γιατί να τις πάει για ανακύκλωση; :whistling:

 

Το θέμα όμως είναι στα πόσα Watt-άκια τις παίζει.

 

Αν δεν ζητάει πολλά Watt και τις δουλεύει με normal αντιστάσεις, θα δουλεύουν μια χαρά μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.

 

Αν τις δουλεύει με χαμηλές αντιστάσεις και τις ζορίζει με πολλά Watt, τότε αυτές από μόνες τους θα χτυπήσουν καμπανάκι, όταν δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση ρεύματος.


  • Συμφωνώ! (+) x 1
  • Μου αρέσει (+) x 1

#94
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις

Η πιο απλή, σύντομη και σίγουρη απάντηση που μπορείς να δώσεις στον φίλο σου είναι ότι μετά από 3 χρόνια οι μπαταρίες του έχουν κάνει απόσβεση 2 φορές την αξία τους και καλό είναι να μην περιμένει κανένα χρόνο ακόμα για να προγραμματίσει την επόμενη αγορά του. Εκτός εάν είναι της λογικής ότι θα πρέπει οι μπαταρίες να δείξουν πρώτα ότι έχουν πρόβλημα για να τις αλλάξει.  :WhatHeMeans:

 

Αυτό το λέω ανεξάρτητα από τα νούμερα που παραθέτεις που λίγο πολύ είναι αναμενόμενα αλλά είναι η μισή εικόνα για τις μπαταρίες π.χ.

Τι τάση έχουν μια ώρα μετά από την φόρτιση;

Τι voltage drop έχουν εάν τραβήξεις ~40watts από την κάθε μια;


  • Μου αρέσει (+) x 3

#95
OFFLINE   Scorpion

Scorpion

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 614 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Kwstas
  • ΠεριοχήAthens North
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun V5 - Asmodus Minikin Reborn

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Μάκη 5 σπείρες Clapton 26/32 σε 3άρι κάνει το ανώτερο (Μονή αντίσταση)

0,76Ω περίπου δηλαδή

Μου είπε πάνω από 23-25 W max δεν παίζει στο Clapton

Κυρίως στήνει 26 – 28 AWG

Άρα καλά δεν είναι ?

 

@lounic

Συμφωνώ μαζί σου στο ότι είναι αρκετά τα χρόνια χρήσης

Τα χαρακτηριστικά τους δεν είναι και χώμα (Ευτυχώς) όμως εγώ θα τις άλλαζα

Για διάφορους λόγους δεν σκέφτονται όλοι το ίδιο

Από τη μια σκέπτομαι για σιγουριά να του πώ άλλαξε τες αλλά……μπορεί ?

Δεν είμαι ειδικός επί των μπαταριών και γι αυτό ρωτάω εδώ γνώμες

Μια απάντηση που σκέπτομαι να του δώσω είναι

Κράτα τες 3μηνο και μετά ο Θεός μαζί σου

 

Τι τάση έχουν μια ώρα μετά από την φόρτιση;

Και παραπάνω από μια ώρα που τις μέτρησα είδα 4,15V

Επίσης (Αν βοηθά αυτό) με αντίσταση Kanthal 26AWG στα 17W βγάζει τη μέρα του

 

Τι voltage drop έχουν εάν τραβήξεις ~40watts από την κάθε μια;

Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνω ούτε για δικές μου μπαταρίες

Άλλωστε στα 40 W δεν φτάνει ποτέ απ ότι μου είπε


  • Μου αρέσει (+) x 2

#96
OFFLINE   Scorpion

Scorpion

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 614 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Kwstas
  • ΠεριοχήAthens North
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun V5 - Asmodus Minikin Reborn

Χθες το βράδυ μετρήθηκε το 1 ζευγάρι μετά από 24 ώρες ηρεμίας

Και οι 2 μπαταρίες όπως φαίνεται στη φώτο έδειξαν ακριβώς το ίδιο (Δεν το περίμενα ομολογουμένως)

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  216,91K   7 Αριθμός λήψεων

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  172,43K   8 Αριθμός λήψεων

 

Δεν μπορώ να κάνω περισσότερες μετρήσεις

Σήμερα τις παρέδωσα

 

Του είπα μην προσπαθείς να βγάλεις από τη μύγα ξύγκι

Κράτησέ τες κανα 3μηνο και μετά πάρε άλλες

 

Αυτοί που δεν είναι ειδικοί στις μπαταρίες ΗΤ όπως εγώ πρέπει να φοβούνται και να λαμβάνουν τα μέτρα τους

περισσότερο από αυτούς που ξέρουν γι αυτές και μπορούν να κάνουν τις μετρήσεις που πρέπει για να

γνωρίζουν ακριβώς σε τι κατάσταση είναι η μπαταρία

Με τα έξοδα ενός μήνα σε ΚΤ του είπα αγοράζεις μια κούτα 18650 καινούργιες

Του είπα και πώς θα τις ανακυκλώσει

Και ο Θεός βοηθός :pop:


  • Χρήσιμο (+) x 1
  • Μου αρέσει (+) x 1

#97
OFFLINE   redortho

redortho

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 1.851 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Δημήτρης
  • ΠεριοχήΝέα Σμύρνη
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Skyfall, Skyline, TA, TAE, Amadeus, Phenomenon, Eviva, Creek

Πώς τις ανακυκλώνεις; Εγώ βάζω μονωτική ταινία γύρω, αλλά δεν ξέρω πού να τις "πετάξω". Και κάτι ακόμα: παίζω γύρω στα 15-20W με μονή μπαταρία . Στα ηλεκτρονικά μοντάκια τις φορτίζω όταν βγάλουν "battery low". Για ίδιες μπαταρίες (μάρκα - μοντέλο) άλλες φτάνουν στον Opus τα 4,2V με 2200mAh και άλλες με 1900mAh ρεύμα. Δεν έχω δοκιμάσει την πτώση τάσης μετά από 1/2 - 1 ώρα ούτε την μεταβολή στην εσωτερική αντίσταση. Τις έχω διετία και κάποιες παραπάνω (είναι καμιά 10αριά οπότε δεν έχουν άπειρους κύκλους φόρτισης). Να τις πετάω σιγά - σιγά γιατί έχω βάλει στο μάτι κάτι Molicel INR - P26Α;


  • Μου αρέσει (+) x 2

#98
OFFLINE   lounik

lounik

    Member

  • VF Members
  • 145 Δημοσιεύσεις

Υπάρχουν δυο διαφορετικοί συλλογισμοί.

Ο πρώτος λέει ότι η μπαταρία πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στην χρήση που της κάνω.

Εάν με καινούργια μπαταρία έβγαζα την μέρα και τώρα δεν κρατάει μέχρι να γυρίσω σπίτι ή στην τρίτη απανωτή τζούρα μου βγάζει weak battery, είναι φανερό ότι η μπαταρία δεν κάνει πια σωστά την δουλειά της και θέλει αλλαγή.

 

Ο δεύτερος είναι να προβλέψουμε τα πιο απρόβλεπτα και απίθανα σενάρια. π.χ. βραχυκύκλωσε το mod ή έπεσαν υγρά, την ώρα που έχουμε πάει στο super market και έχουμε αφήσει το mod στο αμάξι κάτω από τον καυτό ήλιο.

 

Στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να αφήνουμε πολύ μεγάλα περιθώρια ασφάλειας. Θεωρούμε ότι θα φέρουμε την μπαταρία στα όρια της και βασιζόμαστε στην υγεία της για να ανταπεξέλθει. Ένα ερώτημα είναι εάν μπορούμε να στενέψουμε τα περιθώρια ασφάλειας όσο περισσότερο κατανοούμε και προσέχουμε τον εξοπλισμό μας. π.χ καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά και αφαιρώ τις μπαταρίες πριν το μπαμ, έχω κάνει έλεγχο στα wrap κλπ.

 

Το καλό της υποθέσεις είναι ότι συνήθως χρειάζεται ένας συνδυασμός από λάθη για να έχουμε πρόβλημα που θα εκδηλωθεί.

 

Άσχετα από την συζήτηση μας αλλά σχετικό με το τι μπορεί να πάει στραβά είναι η πιο κάτω photo που έγινε πριν ~20 μέρες.

 

Μπορώ να μετρήσω έναν συνδυασμό με 3-4 διαφορετικά λάθη που μαζί με την άγνοια και καταπατώντας όλους τους μηχανισμούς ασφαλείας δημιούργησαν κάτι το εκρηκτικό.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

  173,73K   7 Αριθμός λήψεων


  • Χρήσιμο (+) x 2

#99
OFFLINE   Scorpion

Scorpion

    Advanced Member

  • Gold VF Members
  • 614 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Kwstas
  • ΠεριοχήAthens North
  • Ατμιστικός εξοπλισμός:Kayfun V5 - Asmodus Minikin Reborn

@

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Δημήτρη η ανακύκλωση γίνεται όπως κι εσύ και άλλοι σωστά έχουν γράψει εδω

Με μονωτική και στους 2 πόλους

 

1 Εγώ τις ρίχνω στα δοχεία του ΑΦΗΣ ΑΕ

Τέτοια δοχεία υπάρχουν παντού (Super Market – Τράπεζες – Σχολεία κλπ)

2 Σε σοβαρά καταστήματα εμπορίας μπαταριών (Μόνο)


  • Μου αρέσει (+) x 2
  • Χρήσιμο (+) x 1

#100
OFFLINE   camber

camber

    Member

  • VF Members
  • 102 Δημοσιεύσεις
  • Όνομα:Γιώργος
  • ΠεριοχήΘεσσαλονίκη

Μονωτική ταινία δε χρειάζεται. Όπως και να ρίξεις κυλινδρικές μπαταρίες ή κουμπιά μέσα στους κάδους ΑΦΗΣ δεν υπάρχει περίπτωση να βραχυκυκλώσουν.

Μονωτική χρειάζονται οι 9βολτες μπαταρίες που θετικός και αρνητικός πόλος βγαίνουν από την ίδια μεριά και παρόμοιας κατασκευής LiPO


  • Χρήσιμο (+) x 3
  • Συμφωνώ! (+) x 1




0 Μέλος(η) διαβάζουν το θέμα

0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 ανώνυμα μέλη