@
Γιάννη με πρόλαβαν τα παιδιά από πάνω ( @
@ ) και σου απάντησαν.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί τους.
@
Γιάννη με πρόλαβαν τα παιδιά από πάνω ( @
@ ) και σου απάντησαν.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί τους.
@
Γιάννη καλησπέρα.Θεωρητικά όπως είπε και ο Νίκος @
είναι γύρω στους 400 με 500 κύκλους πλήρους φόρτισης.Μετά από αυτό έχει χαθεί ένα ικανό μέρος χωρητικότητας της μπαταρίας.
Βασικά το βλέπεις στις συνεχόμενες φορτίσεις ότι πλέον δεν δίνει τα ίδια mah που έδινε στην αρχή.
Αν χρησιμοποιείς και αρκετά watt στο άτμισμα πέφτει και πιο γρήγορα.
Δεν είμαι ειδικός στις μπαταρίες και ότι γράφω το στηρίζω σε προσωπική παρατήρηση στα χρόνια που ασχολούμαι.
Περισσότερα γνωρίζουν ο Γιώργος @
και ο Βασίλης @ .Αν θέλουν και μπορούν ας μας συνδράμουν με τις γνώσεις τους.
Απ' ότι ξέρω οι κύκλοι πλήρους φόρτισης - εκφόρτισης όπως ειπώθηκε είναι γύρω στους 500. Το αν έχει πέσει μπορείς να το αντιληφθείς από το πόσο γρήγορα πέφτει από τα 4,2V της αρχικής φόρτισης στα 4V σε σχέση με μία καινούργια. Τέλος, τα mAh που δείχνει ο φορτιστής αφορούν το συνολικό ρεύμα που πέρασε από τον φορτιστή και όχι πόσο πήγε στην μπαταρία. Αν θέλεις να ξέρεις πού βρίσκεται η μπαταρία το κάνεις μόνο με αναλυτή. Πρακτικά αν δεις ότι σου βγάζει αρκετά λιγότερο χρόνο απ' ότι στην αρχή, είναι ώρα για αλλαγή.
Για τί θερμοκρασίες μιλάμε; Οι μπαταρίες ΔΕΝ καίνε, άντε να πάνε 45-50 σε κανονική λειτουργία (θερμοκρασία εσωτερικού αυτοκινήτου το καλοκαίρι). Στα τεστ εκφόρτισης γίνονται ακραίες δοκιμές αντοχής στα όρια των Α (συνεχή και παλμικά) με αποδεκτό όριο τους 85 αν θυμάμαι καλά βαθμούς. Αυτές όμως δεν είναι συνθήκες κανονικής λειτουργίας. Από την άλλη κανείς αξιοπρεπής φορτιστής δεν θα δεχτεί να ξεκινήσει φόρτιση αν δεν πέσει η θερμοκρασία σε αποδεκτά επίπεδα.
αν φτάσουν 80, πίστεψε με δεν θα μπορείς να κρατήσεις ούτε το μοντ... και στους 50 ακόμα είναι υπερβολικά ζεστές,
τα παλμικά το έχω πει πως σαν rating άσχετα με την κλάση της μπαταρία ΔΕΝ παίζουν ρόλο... δεν ξέρουμε ούτε πως έγιναν (που πάντα γίνονται σε περιβάλλον ασφαλείας), και επειδή δεν υπάρχει κανένα παγκόσμιο στάνταρντ για τα ratings αυτά.... χωρίς να ξέρουμε την ένταση και την διάρκεια και την περιοδικότητα.. δεν έχει κάν νόημα να μιλάμε για αυτά τα νούμερα ή έστω να μιλήσουμε για αυτά τα νούμερα πρώτα από όλα με ασφάλεια... αν καθήσουν 20 άτομα να κάνουν pulse rating σε ένα συγκεκριμένο είδος μπαταρίας, πίστεψε με θα βγουν και 20 διαφορετικά αποτελέσματα στο τέλος.
και αν η μπαταρία επιζήσει, στον 4ο για παράδειγμα, θα σου γράψει πως η μπαταρία σηκώνει 100Α, τελικά παει ο άλλος ο δύσμοιρος να την δουλέψει στα 100 (λέμε τώρα), και αντί να δει στα αραβικά το γνωστό "Χαμήλ Μπατάρ" βλέπει απευθείας τον άραβα και μάλιστα καμικάζι.
ακόμα και αν δεχτούμε ας το max rating/pulse rating (η κάθε εταιρία το ονομάζει συνήθως με έναν από τους δύο τρόπους και αφορά κατα βάση Rewrapped μπαταρίες) πως η Χ μπαταρία σε pulse βγάζει 60Α, τότε θα πρέπει να ρωτήσω:
λίγο πολύ όσοι ασχολούμαστε με το σπορ χρόνια τείνουμε να έχουμε δει περισσότερα προβλήματα, μοντς τα οποία ξεκινούσαν και έδιναν "τζούρες" μόνα τους, μοντς που τα κουμπιά τους ήταν προβληματικά και κολλούσαν (π.χ. μετά από καμία τούμπα), αλλά ας αφήσουμε αυτές τις περιπτώσεις... τα μοντς επιπλέον ακόμα και όταν μιλάνε για Temperature Protection σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ενοούν τις μπαταρίες αλλά αποκλειστικά την πλακέτα του συστήματος και φυσικά οι μπαταρίες είναι ΕΞΩ από αυτό. τα περισσότερα μοντς δεν έχουν κάποιον μηχανισμό επίσης να απομονώσουν τις μπαταρίες επίσης τελείως από το κύκλωμα σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, πέρα από αυτό τα μοντς μπορεί να αντιλαμβάνονται την χωρητικότητα και το Voltage των μπαταριών ωστόσο ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑΝ απολύτως τρόπο να ξέρουν τι αμπέρ σηκώνουν οι μπαταρίες για να σταματήσει να δίνει και εκεί έχουμε το CDR (Continuous Discharge Rate) το οποιό είναι μεν χαμηλό αλλά διασφαλίζει (αν είναι σωστό) την ομαλή αποφόρτιση των μπαταριών από την πρώτη στιγμή ως την τελευταία περιορίζοντας τους κινδύνους.
άλλο ένα πράγμα που εκλαμβάνουν λάθος οι περισσότεροι ειδικά όταν μιλάμε για διμπάτερα μοντς είναι πως νομίζουν πως οι μπαταρίες επειδή είναι 2... έχουμε 2 LG HG2 για παράδειγμα και πηγαίνουμε 20+20Α = 40Α.... πρακτικά αυτό δεν συμβαίνει.... όλα τα mods (μιλάω για ηλεκτρονικά και όχι μηχανικά) λειτουργούν με μπαταρίες που είναι σε "σειρά" (series connection), είναι ο τρόπος που οι εταιρίες μπόρεσαν κιόλας να αυξήσουν το Wattage στα μοντ.. μπαταρίες σε σειρά σημαίνει πως ακόμα και να έχουμε 100 μπαταρίες, θα αυξήσουμε το Voltage ωστόσο οι μπαταρίες θα συμπεριφέρονται ως μία.
1 μπαταρία = 4.2V 3000Mah 20A συνολικά
2 μπαταρίες= 8.4V 3000Mah 20A συνολικά
4 μπαταρίες = 17.2V 3000Mah 20A συνολικά
Στην παράλληλη σύνδεση το Voltage παραμένει 4.2V, αλλά τα MAh's και τα Ampς προσθέτονται.
1 μπαταρία = 4.2V 3000Mah 20A συνολικά
2 μπαταρίες= 4.2V 6000Mah 40Aσυνολικά
4 μπαταρίες= 4.2V 12.000Mah 80A συνολικά
ωστόσο μοντάκι με παράλληλη σύνδεση μπαταριών δεν έχω δει άλλο πέρα από το istick 100W το οποίο είχε και 1000 προβλήματα γενικώς. (μιλάω για ηλεκτρονικά μοντάκια, μηχανικά υπάρχουν για κάθε γούστο)
σε 3μπάτερα ή τετραμπάτερα οι μπαταρίες συνήθως είναι:
2 σε σειρά + 1 σε παράλληλη με τις άλλες 2
2 σε σειρά + 2 σε σειρά και μεταξύ τους με παράλληλη
επίσης μιλώντας για αμπέρ δεν παίρνουμε υπόψιν:
και δες το πρακτικά .... με μία πρόχειρη μαθηματική πράξη έχουμε αυτό για να συγκρίνεις:
Ωστόσο λες οκ... ας δούμε τώρα και με μία μπαταρία που αδείαζει και σε λίγο το μοντ θα μας βγάλει το γνωστό "Low Battery".... ΣΥΝΗΘΩΣ το κόψιμο γίνεται στα 3.1V
οι μπαταρίες όπως είπε ο @
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
και σε δεύτερο μέρος ο @
είπεΥπάρχουν πολλοί πιο σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να προσέξουμε και καταπονούν τη μπαταρία επηρεάζοντας τη μακροζωία της αλλά και την ασφάλεια μας.
Μακροχρόνια παραμονή σε πλήρη φόρτιση, υπερβολική αποφόρτιση, μη ισορροπημένες μπαταρίες κλπ."
εδώ θα διαφωνίσω λίγο... θεωρώ πως η μπαταρία καλό είναι να ξεκουράζεται και πριν και μετά... η φόρτιση είναι επίπονη, το να αφήσουμε λίγο την χημεία της να "καθίσει" κακό σίγουρα δεν θα κάνει!!!! ειδικά μια μπαταρία που είναι ζεστή, δεν το θεωρώ φρόνιμο να μπει απευθείας στον φορτιστή και να φάει καπάκια ακόμα περισσότερο στρες.
Λόγω Συνήθειας γιατι οι περισσότεροι ατμίζετε με τσιγαρίσιους ατμοποιητές ( το οποιο σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό, θέμα προτίμησης είναι και τι πάει στον καθένα, δουλεύετε ως συνήθως σε πολύ χαμηλότερα βατ από ότι εμείς με τους DL, και φυσικά ΔΕΝ παίζετε με τόσο χαμηλές αντιστάσεις όσο εμείς ωστε να ζητάτε τέζα κέφι Αμπέρ από τις μπαταρίες οπότε δεν τις καταπονείτε και τόσο) όμως κάποιες φορές το ξεχνάτε οτι υπάρχουν άνθρωποι που τις στρεσάρουν και τις στρεσάρουν ΠΟΛΥ. επίσης οι μπαταρίες μπορεί να ανεβάσουν θερμόκρασία σχετικά δύσκολα στους 50 βαθμούς που ανέφερες... αλλα αν φτάσουν εκεί, δεν θέλει πολύ προσπάθεια να φτάσουν αρκετά παραπάνω.
Μακροχρόνια παραμονή σε πλήρη φόρτιση <---- συμφωνώ, υπάρχει πίεση στο εσωτερικό για πολύ καιρό... θεωρητικά δεν κάνει καλό...
υπερβολική αποφόρτιση < -------- συμφωνώ... ωστόσο αυτό σε μια νορμάλ χρήση δεν συμβαίνει σε ηλεκτρονικό μοντ (σταματάνε την λειτουργία στα 3.0V-3.1V συνήθως, δεν έχω δει κάποιο να κάνει cut πιο χαμηλά) , στα μηχανικά φυσικά και μπορεί να συμβεί αυτό αν και συνήθως όταν η μπαταρία φτάνει κάτω από τα 3.5V συνήθως δεν υπάρχει απόδοση και ο ατμιστής τις αλλάζει.... ωστόσο αν οι μπαταρίες πέζουν κάτω από τα 2.7 ή 2.8V) οι μπαταρίες νεκρώνουν οριστικά (μην αρχίσουμε παρακαλώ συζήτηση για φορτιστές που τις αναζωογονούν κλπ κλπ... είναι σαν να λες πως θα εμπιστευόσουν άνθρωπο που γύρισε από τον τάφο....για χρήσεις π.χ. κανένα τηλεκατευθυνόμενο θα σου έλεγα οκ, για κάτι που βάζουμε μπροστά στο πρόσωπο μας όχι... δεν έχω και το καλύτερο, και έχω μόνο αυτό....δεν θέλω και να γίνει χειρότερο από ότι είναι :P μπορεί να είμαι και λάθος αλλά σαν ιδέα ψυχολογικά και μόνο δεν μου αρέσει προτιμώ να δώσω ένα "20ρικό" και να πάρω καινούριες). Επίσης η αδράνεια κιόλας των χημικών της μπαταρίας ειδικά μακροχρόνια επίσης δεν κάνει καλό στην ίδια μπαταρία.
Μη ισορροπημένες μπαταρίες <--- δεν ξέρω ακριβώς πως το εννοεί, αν μιλάμε για το κλασσικό πάντρεμα που κάνουμε μειώνει το ρίσκο γιατί αν έχουν διαφορετικό Voltage ή Capacity, η μία θα τεμπελιάζει και η άλλη θα τρώει περισσότερο στρες προσπαθώντας να πιάσει την επίδοση της άλλης προκειμένου να ισορροπήσουν ή να δώσουν το αποτέλεσμα που ζητάμε... είναι επίσης επικίνδυνο.
@
οκ.. ένα σωρό πράγματα, πληροφορίες κλπ και ξέρω πως φαίνονται για κάποιους βουνό... όμως να πω:
τα ηλεκτρονικά μοντς είναι ασφαλή. οι μπαταρίες είναι ασφαλείς.... ΟΜΩΣ πρέπει να τα σεβόμαστε!!! όσο τα σεβόμαστε μειώνουμε τραγικά το οποιοδήποτε ρίσκο γιατί εγγυήσεις δεν μας δίνει κανείς και ο καθένας ξεχωριστά πρέπει να φροντίζει την προσωπική του ασφάλεια.
άλλο ένα πράγμα που εκλαμβάνουν λάθος οι περισσότεροι ειδικά όταν μιλάμε για διμπάτερα μοντς είναι πως νομίζουν πως οι μπαταρίες επειδή είναι 2... έχουμε 2 LG HG2 για παράδειγμα και πηγαίνουμε 20+20Α = 40Α.... πρακτικά αυτό δεν συμβαίνει.... όλα τα mods (μιλάω για ηλεκτρονικά και όχι μηχανικά) λειτουργούν με μπαταρίες που είναι σε "σειρά" (series connection), είναι ο τρόπος που οι εταιρίες μπόρεσαν κιόλας να αυξήσουν το Wattage στα μοντ.. μπαταρίες σε σειρά σημαίνει πως ακόμα και να έχουμε 100 μπαταρίες, θα αυξήσουμε το Voltage ωστόσο οι μπαταρίες θα συμπεριφέρονται ως μία.
1 μπαταρία = 4.2V 3000Mah 20A συνολικά
2 μπαταρίες= 8.4V 3000Mah 20A συνολικά
4 μπαταρίες = 17.2V 3000Mah 20A συνολικά
Στην παράλληλη σύνδεση το Voltage παραμένει 4.2V, αλλά τα MAh's και τα Ampς προσθέτονται.
1 μπαταρία = 4.2V 3000Mah 20A συνολικά
2 μπαταρίες= 4.2V 6000Mah 40Aσυνολικά4 μπαταρίες= 4.2V 12.000Mah 80A συνολικά
ωστόσο μοντάκι με παράλληλη σύνδεση μπαταριών δεν έχω δει άλλο πέρα από το istick 100W το οποίο είχε και 1000 προβλήματα γενικώς. (μιλάω για ηλεκτρονικά μοντάκια, μηχανικά υπάρχουν για κάθε γούστο)
Μια χαρά τα λες, η μόνη μου ένσταση το παραπάνω. Σωστά τα γράφεις, με τη σύνδεση σε σειρά δεν αυξάνουν τα αμπέρ των μπαταριών όμως ο ατμιστής με διμπάταρο μοντάκι θα τραβήξει τα μισά αμπέρ από τις μπαταρίες του σε σχέση με τον ατμιστή με μονομπάταρο αν ατμίζουν στα ίδια watt.
Ας υποθέσουμε ότι οι μπαταρίες μας έχουν 4V η κάθε μία.
Ο χρήστης του μονομπάταρου αν ατμίζει στα 20W τραβάει Ι = 20W/4V = 5A.
O χρήστης του διμπάταρου μπορεί να ατμίσει στα 40W και θα τραβάει Ι = 40W/8V = 5A.
Ο διμπάταρος λοιπόν μπορεί να ατμίζει με τη διπλή ισχύ χωρίς να τραβάει περισσότερα αμπέρ από την κάθε μπαταρία του.
οι μπαταρίες όπως είπε ο @
"Ένας άνθρωπος χρειάζεται κάποιο χρόνο να ηρεμήσει για να κοιμηθεί (discharge) και αντίστοιχα το πρωί θα χασμουρηθεί, θα τεντωθεί και σιγά-σιγά θα ξυπνήσει (charge).
Δεν έχω δει άνθρωπο να χορεύει και αμέσως μετά να κοιμάται ή να σηκώνεται το πρωί και να αρχίσει να τρέχει μαραθώνιο. Χρειάζεται κάποια κατάσταση ηρεμίας ενδιάμεσα. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------και σε δεύτερο μέρος ο @
είπε
"Πιστεύω πως το λιγότερο που πρέπει να μας απασχολεί είναι αν θα ξεκουραστεί ενδιάμεσα η μπαταρία.Υπάρχουν πολλοί πιο σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να προσέξουμε και καταπονούν τη μπαταρία επηρεάζοντας τη μακροζωία της αλλά και την ασφάλεια μας.
Μακροχρόνια παραμονή σε πλήρη φόρτιση, υπερβολική αποφόρτιση, μη ισορροπημένες μπαταρίες κλπ."
Επίσης σ' αυτό επειδή φαίνεται ότι φάσκω και αντιφάσκω, να εξηγήσω τι εννοώ.
Προσωπικά αφήνω τις μπαταρίες μου να ηρεμήσουν πριν τις χρησιμοποιήσω ή τις φορτίσω για τους λόγους που ανέφερα.
Σε κανένα datasheet κατασκευαστή δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο. Είναι κάτι που κάνω στις μπαταρίες μου σαν Γιώργος, δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο.
Αν λοιπόν κάποιος με ρωτούσε τι να προσέξει στη χρήση των μπαταριών αυτό θα ήταν το τελευταίο στη λίστα καθώς είναι προσωπική προτίμηση και όχι κάποια σύσταση κατασκευαστή.
@camber
"Ας υποθέσουμε ότι οι μπαταρίες μας έχουν 4V η κάθε μία.
Ο χρήστης του μονομπάταρου αν ατμίζει στα 20W τραβάει Ι = 20W/4V = 5A.
O χρήστης του διμπάταρου μπορεί να ατμίσει στα 40W και θα τραβάει Ι = 40W/8V = 5A.
Ο διμπάταρος λοιπόν μπορεί να ατμίζει με τη διπλή ισχύ χωρίς να τραβάει περισσότερα αμπέρ από την κάθε μπαταρία του."
αχ τα 4V είναι τόσο γλυκά, στρογγυλός αριθμός... για να μην μπλέκουμε με δεκαδικά...
και ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ, ωστόσο ΔΕΝ διαφωνούμε σε κάτι, απλώς ήθελα να δώσω περισσότερο έμφαση στο ότι τα αμπέρ της μπαταρίας όταν είναι συνδεδεμένες σε σειρά ΔΕΝ αυξάνουν και πως είναι λάθος να θεωρεί κάποιος πως επειδή ας πούμε έχει απλά μέσα 2 VTC5A (25Α) στο μοντ του p.x. έχει 50Α αλλά παραμένουν 25 και δεν το ανέφερα (είναι παράληψη δυστυχώς)...
σαφώς είναι ίσως το τελευταίο στην λίστα, και δεν διαφωνώ σε αυτό... έχεις δίκιο πως κανένας κατασκευαστής ΔΕΝ το γράφει αυτό...
σε προσωπικό επίπεδο αποφεύγω να το κάνω, πολλοί δοκιμαστές (Χομπίστες) μπαταριών προτείνουν επίσης να το αποφεύγουμε.
βέβαια πάλι από την άλλη, παίρνοντας υπόψιν όλους τους παράγοντες που καταπονούν την μπαταρία, κάνω και την εικασία βλέποντας φορτιστές ή μοντς που κυρίως υπόσχονται ΠΟΛΥ γρήγορη φόρτιση κλπ. δεν ξέρω πρακτικά πόσο καλή ιδέα είναι σε μια μπαταρία που έχει στρεσαριστεί κάποιος να την βάζουμε στο καπάκι σε fast charge δίνοντας της 2.8 και 3amps για 2 και 3 ώρες... ( μιλώντας φυσικά για το εύρος των μπαταριών, ταλαιπωρημένες ή όχι, καινούριες ή παλιές,, νέων κυκλοφοριών, παλιών, ανεξαρτήτως εταιρίας κλπ).....
σε ευχαριστώ πάρα πολύ
@
@
Γιώργηδες τί ωραία που τα λέτε !!!
Πραγματικά χαίρομαι να διαβάζω τις δημοσιεύσεις σας και να μαθαίνω...
@
ευχαριστώ πολύ ΜάκηΜε την extreme σύνθεση που χρησιμοποιώ εδώ και 2 χρόνια (MTL 14-18W, 0,4-0,8Ω, αλλαγή σετ 8 μπαταριών 1 φορά τον χρόνο και φόρτιση στα 0,5-1,0Α) μάλλον μπορώ να κοιμάμαι ήσυχος, σωστά;
@
εσύ όπως πας θα κοιμάσαι ήσυχος και θα πεθάνεις εμάς....... χαχααχαχαχα.... εγώ θέλω 3 σετ 2 μπαταριών καθημερινά :PΠαιδια δυστυχως δεν μπορω να ανεβασω φωτο , μαλλον ειναι πολλα mb.
Θα σας το γραψω και ελπιζω να γινω κατανοητος
Εχω τις αλκαλικες μπαταριες για ενα παιχνιδι της μικρης και θελω να ξερω αν βγαινουν και σε επαναφορτιζομενες.
Οι μπαταριες ειναι Τoshiba LR14/1.5V μεγεθος C
και κατω κατω στην χαρτινη συσκευασια γραφει :
LR14GCP BP-2
Αυτες ειναι τα καταφερα
214,07K 7 Αριθμός λήψεων
Δε σε απασχολεί το μοντέλο ή η μάρκα, αυτό που θέλεις είναι μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία μεγέθους C. Κοίτα για παράδειγμα στο
@
Γιατρε προτεινεις ή εχεις καλη εμπειρια απο καποια απο αυτες?
Σε αλλα μικροτερα μεγεθη εχω τις panasonic eneloop
Δυστυχώς όχι, αλλά πιστεύω ότι ένας συνδυασμός χωρητικότητας και μάρκας (δε νομίζω να υπάρχουν μαϊμούδες σ' αυτή την κατηγορία) είναι αρκετός.
@
Γιάννη από τις επώνυμες εγώ θα σου πρότεινα τις Varta με καλή σχέση ποιότητας - τιμής.
@
Μακη τις χτυπησα τις Varta
@
Ασε γιατι αν δεν τις επερνα μεχρι τελος χρονου και τους ρυθμους που παιζει η μικρη με το παιχνιδι , θα εδινα το μισο μηνιατικο σε μπαταριες
καλησπερα παιδια 2 ερωτησεις θελω να κανω 1. αγορασα sony vtc6 και πανω γραφει danger do not use outside of battery pack
ειναι προβλημα αυτο? αν ειναι να μην την χρησημοποιησω καθολου
2. ακουσα πως οι samsung30q με κωδικο 136 εχουν καποιο προβλημα αν εχετε ακουσει κατι σχετικα με αυτο αλλα σε οσα μαγαζια εψαξα ολα εχουν εικονα με κωδικο 136 δεν ξερω αν υπαρχει 30q με αλλο κωδικο
0 μέλη, 0 επισκέπτες, 0 ανώνυμα μέλη